Ma au la blogroll:

  • Icon Iasmy

Parteneri

De DUHUL, scris la December 8th, 2008

Petrom, benzina cea mai ieftina si Punto

                                                                                         Nu, nu va ganditi ca urmeaza o poveste frumoasa despre cat de draguti sunt cei mentionati, cata grija au de buzunarele noastre vanzand cea mai ieftina benzina declarata din tara. Nici un S.F. despre cum a reusit sa biruiasca Petrom, cel mai bun prieten al romanului din vechi timpuri spatiile interstelare, datorita tehnologiei pe care o detine si a dorintei de progres.

          De fapt inainte de a ma pronunta va las pe voi sa stabiliti asta, sau cel putin sa imi gasiti voi o logica, ca eu nu o gasesc.

         Doua (2) intamplari consecutive m-au determinat sa scriu acest articol, binenteles platit de concurenta vor spune unii :))   Din start va spun ca sunt posesorul unui micutz  si simpatic Fiat Punto negru, model 2004.  Nu l-am luat de multa vreme, si cel putin pana acum pot spune ca e o masina dragutza, usor nesigura, dar perfecta pentru oras. Am avut destule masini la viata mea ca sa pot sa apreciez in mod corect o masina, pe cuvant.

          Am decis sa vad cat consuma cu adevarat masina asta, poate mai mult o curiozitate, decat faptul ca ar conta, fiind micutza si usoara, motor de 1100 cm cubi, consumul este clar redus, dar si puterea ei si comportamentul in trafic sunt afectate de un motor mai mic.  Asadar am facut plinul, si cea mai clasica metoda de verificare, merg 100 sau 200 km dupa ce am pus computerul de bord pe zero, si apoi fac iara plinul si ..Voila! –  Consumul real.  Zis si facut. Fac eu numai prin oras 200 km fix, indicatorul de benzina arata ca s-a consumat o patrime de rezervor, si chiar in acel moment eram in Timisoara, in Complexul Studentesc, langa o statie Petrom V.  Gata, aici fac plinul!  Repede intru in statie, las pompa sa functioneze pana cand se opreste singura (detectorul de umiditate iti opreste cica automat pompa daca simte ca a ajuns benzina pana sus), platesc 80 RON pentru aproximativ 21 litri benzina si plec.  Nedumerit de-a dreptul.  Pe de o parte de faptul ca indicatorul de benzina indica TOT un sfert de rezervor  consumat in loc de plin, pe de alta parte…chiar asa, sa fi consumat eu 10.5 l la 100km in oras cu un Punto, mers normal?? 

           Ok, zic, cosuma mult masina asta, ma supara “fetita”.  Mai un test, ca nu se poate. Nici macar nu sesizasem ca la un sfert de rezervor consumat am bagat 21 L sa fac..plinul. Iara computerul pe zero, iara 200 km.  Uitasem deja ca prima oara am alimentat  tot la Petrom, dar in schimb, am vazut in ziar un articol ca Petrom are cea mai ieftina benzina cu sub 3 RON/litru, asa ca am cautat o alta statie Petrom, aproape de strada Andrei Saguna, intre blocuri, stiam de ea, acolo mai alimenteaza de obicei autobuze si taxiuri. Indicatorul imi arata ca mai exista … peste un sfert de rezervor. Fac plinul si surpriza: am bagat nu mai putin de 42 litri platiti cu peste 120 Ron!!! Indicatorul de benzina arata totusi plin. Binenteles primul lucru am cautat pe google “capacitate rezervor Punto”, zecile de raspunsuri gasite spun 45-47L (exclusiv sau inclusiv rezerva).

          Asta nu explica nici cum prima oara nu s-a umplut, dar mai ales nici cum te duci cu rezervorul cu peste un sfert cu combustibil si bagi inca un plin in ea. Petrom a reusit compresarea spatiului! Felicitari! Dilema motorului superluminic care comprima spatiul si astfel depaseste viteza luminii a fost rezolvata de Petrom! Intr-un rezervor de 45L au incaput lejer 60!! E primul pas in cucerirea spatiului interstelar!

           Variante gasite de mine:  1: Prima oara mi-au taxat aer introdus in rezervor la pret de bani reali/litru de aer, si nici litri aia masurati corect.   A doua oara nu am cuvinte destule sa ii felicit pentru calitatea masurarii la pompa.  Cea mai ieftina benzina din tara iti intra in rezervor masurata in cei mai mici litri din lume!! A treia chestie ar fi ca Punto consuma probabil in jur de 9 litri in oras (pe timp de iarna, caldura non-stop). A patra chestie gasita de mine: CUMPARATI BENZINA DE LA PETROM! Sau NU?!!

P.S. Incep sa imi explic de ce vanzatorii de la ambele pompe m-au intrebat pe un ton care sugera raspunsul anticipat: “Aveti nevoie de bon???” Evident ca nu aveam..   Hm, eu stiam ca ei sunt cam obligati sa ti-l bata pe casa, nu sa intrebe.  Urmeaza testul numarul 3:  Cand ajung cu benzina pe rosu, merg la o pompa Petrom, fac plinul si cer BON. Daca sare treaba de 60 litri nici mama zmeilor nu ii mai scapa de protectia consumatorilor, avocati, un Punto nou facut cadou mie sau multa,multa,multa publicitate. Gratis. Va tin la curent.

20 comments to Petrom, benzina cea mai ieftina si Punto

  • Mircea

    Sincer un Punto chiar consuma, nu stiu cate masini ai avut dar punto consuma bine se mandreste cu performate la asta, am fost posesorul unui punto cu motor de 1.2 litrii vreau sa zic ca am crezut ca are motor de cine stie ce bmw masina cu doar 30.000 km luata din Germania toate bune si frumoase pana cand am constatat ca am un consum de 9% in afara, in localitate nici nu am avut curiozitatea sa fac testul.Imediat am si si gasit o clienta pentru ea si am dato.Acum sunt posesorul unui Vectra B benzina 1.8 si alimentez tot de la Petrom dar niciodata nu am avut probleme cu ce spui tu si tin sa mentionez ca am facut consumul si imi ia 10 in oras e din 2002 are 125 Cp. Deci banal semn de intrebare cred ca tu ai fost preanefericitul sa pateasca asta nu cred ca suntem noi singurii care alimentam de acolo…

  • @Mircea: Deci explicatia ta ar fi ca de fapt de vina ar fi cei de la Fiat care mascheaza consumul de 9% cu capacitate declarata a rezervorului de 45-47L, dar in realitate mult mai mare? Ok, pentru ca sunt inventiv, am sa extind testul: De 2 ori pe rosu merg si fac doua plinuri, unul la Petrom, si unul la alta benzinarie (MOL de exemplu). O sa dureze un pik testarea dar e mai concludenta zic eu.

  • Sa stii ca in oras, cu toate sederile pe la semafoare ajungi lejer la 9%. Si Corsica mea “mananca’ in disperare si la exterior mi-a mers undeva la 5 si ceva la suta. In oras insa, uneori, ma distruge :)

    Oricum eu cumpar benzina NUMAI de la OMV. Nu ma intereseaza nici pretul, “soarele” mi-a recomandat sa nu bag benzina de la oricine si in austrieci tind sa am neste incredere. Snoaba probabil, dar sunt multumita

  • meganele meu papa 7 % si are motor de 1600, benzina iar PUNTO papa 9% ?

  • La urmatorul plin, dupa ce le ceri bonul, solicita-le sa iti faca proba cu vasul etalon de 20 litri. Si cere-le si buletinul de verificare metrologica, atat pentru vasul etalon cat si pentru pistolul din care ai alimentat.
    Daca refuza spune-le ca ceri ajutorul protectiei consumatorului sau suna la relatii clienti.
    Bafta si tine-ne la curent!

  • eu nu cred ca fiatul tau mananca atat. Poate ti s-a parut :-)

  • Am si io punto… In oras papa cam 8, dar un drum Timisoara-Focsani-Timisoara l-am facut cu 5.8%

  • Eu cand alimentez, cer bonul meu si cel putin unul in plus. Ma crede-ti ca de 99% ori il primesc pe cel extra? Ala poate e bonul pe care nu l-ai luat tu… De multe ori primesc cate 2-3.
    Mie chiar imi folosesc :))

  • daniel

    Salutare,
    ca posesor de punto pot sa spun ca mananca in oras cam 8-8.5 litri lejer, dar in afara nu se duce mai sus de 5 ( unde va in jur de 4.6 sau 4. 8 ). Cat despre furtul la pompa e ceva normal pe la noi. Asa ca asta e ! Pui in bidon si apoi in rezervor. :)))

  • cosmin

    sal
    sunt posesorul unei daci 1310 si vreau sa spun ca in ROMania se poarta furtul la pompa eu am gasit pana si la gaz unde atmosfera in care trebuia sa inregistreze sub 10 pe ceasurile de la pompa ele indica 12-13 poate 14-15 chiar deci ceea ce vreau sa spun este ca atmosferele plecate din pompa nu trebuie sa depaseasca 8-9 deci in stilul asta se pompeaza aer mai mult decat gaz , asa ca ce va mira daca pana acum se baga sau se baga apa in benzina sau aer si pompa nu inregistreaza cum trebuie.

  • Mircea hai sa iti spun un secret, vis-a-vis de presupunerea ta nr.1:
    – debitmetrele pompelor de carburanti nu reactioneaza decat daca se circula lichid prin ele. Asta odata.

    Ca sa iti bage tie “aer” in rezervor pompa ar trebui sa “traga” tot aer din rezervorul statiei lucru imposibil deoarece: a) pompa s-ar dezamorsa si b) teava care pleaca de la rezervor si ajunge la pompa (admisia pompei) are in capat o supapa de unic sens.
    cum a spus catalin mai sus, risca-te si cere buletinul de verificare metrologica al pompei dupa ce ai alimentat. Stii sa il citesti ? Daca e corect si ai facut taraboi degeaba ce faci ?

    Rezervorul masinii tale nu este etalon metrologic, cred ca realizezi asta, chiar daca pare asa la prima vedere. Aia cu “rezevorul meu are 45 litri si mi-au bagat 60 litri” este poveste cu Feti Frumosi. Ai fi mirat sa stii cat este de fapt abaterea +/- admisa pentru verificare metrologica la 10litri si apoi la 20 litri. (Super corect asa se face: 10 litri + 20 litri !!!!).

    Ai incercat sa alimentezi vreodata, chiar daca cel din fata ta a plecat si nu mai e in pompa ? Ai reusit ? Nu. Pentru ca pompa nu se elibereaza pana cand cel dinainte nu plateste si nu se inchide tranzactia, adica bon fiscal. (Isabelle Ariane: in mod sigur, nu poate, e bonul care nu l-au luat cei dinainte).

    Si un ultim “amanunt”: TOATE statiile PETROMV sunt operate independent, de “dealeri”. Iti garantez eu ca ala nu risca sa isi “piarda” statia si afacerea sa UNICA (nu au voie sa faca altceva) pentru 1/2 litru de benzina pe care, eventual, l-ar lua de la tine.

    Enjoy your Punto ! :-))

  • Ca sa mai aduc lamuriri suplimentare, in ultimele luni am lasat-o de vreo 3-4 ori masina pe rosu cu benzina pana cand era aproape gol rezervoru, si de fiecare data am facut plinul la OMV la pompe diferite din Timisoara. INTOTDEAUNA au incaput in rezervor intre 42 si 44 litri! Sunt foarte convins ca a fost ceva necurat la mijloc la petromul respectiv, pentru ca atunci aveam multa benzina in rezervor, cat sa fac un drum Timisoara-Nadlac si retur, si cu toate astea au mai intrat cica 42 litri.
    @Daniel: Da, am observat clar si eu asta, mananca in jur de 10l/100 in oras (o fi si stilul meu semi sportiv de condus de vina), dar afara e o minune, am fost la munte dus intors, cu gandul la consumul din oras i-am facut iar plinul sa am destula, si cand colo la un drum de 300 si ceva de km consumul afara nu a depasit 4.5-4.7%.
    @cosmin – nu stiu exact cum trebuie sa fie presiunea pentru pompele de gaz ca sa ma pot pronunta, cand am avut o asemenea masina tot ce stiam de ea e ca consuma cu un litru in plus la suta de km gaz fata de benzina, si ca nu urci pantele pe gaz :))
    @mihai: Sper sa fie asa cum zici tu vizavi de debitmetrele respective… Intrucat lucrez in domeniu productiei software pentru masini, stiu ca poti face cam absolut orice relativ la unitatea electronica de control a unei masini (si prin extrapolare oricarui aparat electronic cu senzori care masoara ceva). Aerul, benzina, presiunea, alti parametri, totul se poate modifica, si se pot livra versiuni normale si versiuni sportive pentru exact acelasi motor(bineinteles afectezi durata de viata a motorului). Asa ca cel putin tehnic, este posibil ca acel contor de benzina/bani sa taxeze doar asa ca tii tu apasat pe declansatorul pompei, trimitand impulsuri aparatului (cam ca si pedalele de acceleratie recente, nu mai au cablu care actioneaza fizic debitul de combustibil/aer, ci sunt niste senzori care trimit valori mai mici sau mai mari in functie de cat de tare este apasata pedala). Referitor la cei 60l in rezervor de 45…mi s-a intamplat atunci asta si de atunci sincer nu am mai alimentat la petrom. stiu ca am avut peste 15 l in rezervor, si stiu ca am mai bagat 42! conform contorului lor. Daca o sa mai incerc vreodata experienta acolo, o sa fie cand o sa am bani de aruncat, si cu criza asta…nu prea curand.

  • dn

    verifica senzorul de pe pompa de injectie daca nu iti face scurt, plutitorul din rezervor s-ar putea sa nu mai functioneze corect, bordul sa iti functioneze la jumatate din capacitate datorita bateriei slabe sau defectiunii mecanice a indicatoarelor.

    Pentru un consum mai mic schimba sonda lamda de pe iesirea de la toba de esapament(e la 10-15 cm de iesirea din blocul motor.) O infundare a acestei sonde duce la cresterea cu pana la 250% a consumului la orice tip de masina. Oricum la ce benizna si motorina avem noi in romania eu recomand schimbarea la 4-5 luni pt ca nu e scumpa(50-70 ron) si se foloseste o cheie de 19 dupa ce desfaci protectia.

    • kata

      vad ca postarea e din 2009.
      Ce nu e scumpa?Sonda lambda? Eu am schimbat-o recent la fiat punto 1.2 si una bosch a costat 300 RON(cea mai ieftina era vre-o 250 RON).
      Daca bujiile sunt duse sau nu sunt potrivite cu masina si sonda lambda e dusa creste consumul enorm.
      La mine ajunsese la peste 13% la drum lung si dupa reparatiile astea in jur de 5% drum lung.
      BAFTA.

  • muky

    hai ca astea sunt toate adevarate !!!!!!!!!! si cu toate astea suntem in plina criza noi!!! dar cei de la benzinarii nu vad asta? oar de ce scumpesc atat de mult benzina?
    inainte de 1 ianuarie ii credeam ca ERA 170$ BARILU iar litru de benzina 4LEI!1!!!!
    acum nu sare de 80$BARILU si benzina a revenit tot la 4 LEI LITRU!!!!! o ieftinisera INTR-UN TIMP LA 3 LEI ! OARE DE CE NU A RAMAS TOT LA ACELASI PRET ? VORSA NE SARACEASCA DE TOT!!!!!!! HAIDETI SA NU MAI CIRCULAM CU MASINILE O SAPTAMANA SI SA NU MAI ALIMENTAM( GREVA) SA VEDEM O IEFTINESC ? CE ZICETI?

  • @muky eu stiu asa, ca tranzactionarea la bursa pentru barilul de petrol se face in felul urmator, cumperi astazi ti-l livrez la anu, intelegi ? deci scumpirea este logica atitat timp cat petrol a cumparat petrol la 180$/baril anul trecut. anul acesta este 80$ in concluzie la anu pe vremea asta benzina o sa se ieftineasca. P

  • Este adevarat ca este cea mai ieftina benzina la Petrom dar am inteles ca exista posibilitatea sa iti mai puna si apa in ea. Eu cumpar numai de la Mol si nu am avut probleme cu ea.

  • Vlad

    Orice motor mic, condus sportiv, se duce peste 10. Tu vrei ca masina sa traga, ea iti ofera performantele respective la pretul aferent.

    Nu mi se pare deloc mult 10 l in oras chiar si la motorul ala, eu am un stilo 1.8 si in bucuresti drumul tabereo spre centru si intorz zilnic ma duc spre 18%. Afara nu-mi ia mai mult de 7.4, si asta condus cu 120-140. La 100 am consum 6.2, la 180 am consum 12.1.

    Apa in benzina exista, e plauzibil, am patit-o si eu sa simt ca motorul merge la mai putin din capacitatea lui. Ulterior dupa ce am alimentat din alta parte, cand s-a amestecat benzina veche cu cea noua zici ca am apasat butonul de Nitro. :)

  • adi

    Am patit si eu o faza cu un Petrom la iesirea din Campulung Muscel. De obicei alimentez de la Mol sau OMV, dar acum avand putina benzina am zis sa bag de 50 lei 10 litri cat sa ajung la Pitesti la un OMV (81 km). Am bagat benzina, am pornit, ceasul nu s-a clintit, tot pe rosu, merg ce merg si aproape de Mioveni incepe sa-mi tiuie masina ca nu are benzina. Deabia am ajuns la Pitesti inainte de autostrada si m-am dus la bezinarie la Petrom sa-i intreb ce s-a intamplat. Au zis ca e o franciza acolo si ca nu au treaba cu ei. Am facut plinul la OMV-ul de langa si s-a simtit imediat. Nu o sa mai alimentez niciodata la Petrom sau Lukoil (mereu se aprinde becul de service cand alimentez la Lukoil).

  • @adi – Am incercat reluarea experimentului in alte benzinarii inclusiv Petrom, dar nu s-a mai repetat. Deci inclin sa cred ca anumite benzinarii practica metode necurate.. Si problema e ca nu prea ai cum sa ii verifici, decat daca te prinzi pe loc.

Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>




toateBlogurile.ro

Gazduire Web

Cauti ceva anume?

căutare personalizată